Skip to main content

Het belang van klantcontact medewerkers

Klantcontact medewerkers spelen een cruciale rol in een bedrijf. Ze dragen bij aan het opbouwen van een positieve relatie en het behouden van klanten. Deze professionals zijn rechtstreeks betrokken bij het onderhouden van interacties tussen mensen.  In deze blog ontdek je of een functie als klantcontact medewerker iets voor jou is!

Wat houdt een functie als klantcontact medewerkers in?

Ten eerste sta je als klantcontact medewerker altijd in contact met mensen, dit kunnen klanten, collega’s, samenwerkingspartners of kinderen zijn. Hierdoor is het belangrijk dat jij het leuk vindt om veel in contact te zijn. Dit kan face to face, maar ook via de telefoon, mail of chat. Klets jij graag de oren van het hoofd? Lees dan verder!

Daarnaast heb je een faciliterende rol, bijvoorbeeld in het beantwoorden van vragen van klanten en/of collega’s. Ook is het uit handen nemen en oplossen van problemen een belangrijk onderdeel. Ben jij deze aanpakker met een probleemoplossend vermogen? Neem dan snel contact op met Blauw Office.

Tot slot is het belangrijk om stressbestendig te zijn. Er zullen momenten zijn dan veel verschillende partijen jouw aandacht willen en er problemen ontstaan. Dan is het juist de kunst om rustig te blijven en de problemen één voor één op te lossen.  Als de bovenstaande kwaliteiten passen bij jou, dan is een functie als klantcontact medewerker misschien wel iets voor jou!

Welke functies horen bij een klantcontact medewerkers?

Er zijn talloze banen die onder een vallen. Daarnaast is elke functie anders, en zijn er specifieke vaardigen en kennis nodig bij elke unieke functie. In deze blog worden de drie meest voorkomende klantcontact functie uitgeschreven.

Pedagogisch medewerker

Als pedagogisch medewerker ben jij de steunpilaar voor de ontwikkeling van jonge geesten. Je bent werkzaam in kinderdagverblijven, buitenschoolse opvang of peuterspeelzalen. Hier ben jij verantwoordelijk voor de kinderen en zorg je voor een stimulerende en veilige omgeving.  Je staat in contact met ouders en collega’s, de educatie deel je op een speelse manier en je laat je creativiteit de vrije loop. Jouw passie voor het begeleiden en empathie die je voor de kids hebt, maakt jou de ideale pedagogische medewerker.

 Werkplekbeheerder

Als werkplekbeheerder ben jij de technische held van het team. Je bent verantwoordelijk voor het installeren en aansluiten van werkplekken en telefonie in het bedrijf. Je staat in klantcontact door het beantwoorden van gebruikersvragen. Waarbij je problemen gaat oplossen. Jouw proactieve houding en probleemoplossend vermogen maken jou een waardevolle partner voor je collega’s.

Customer service medewerker

Het eerste aanspreekpunt voor de klant is de customer service medewerker. Het is jouw verantwoordelijk om de mensen telefonisch te woord staan en verder helpen. Jouw communicatievaardigheden en empathie stellen mensen gerust, wat bij draagt aan een positieve ervaring bij het bedrijf. Ook kan je verantwoordelijk zijn voor administratieve afhandeling.

Hoe kan Blauw Office jou aan je droombaan helpen?

Blauw Office helpt jou door het bespreken van jouw wensen en behoeften in een nieuwe baan. Door een persoonlijk gesprek wordt er onderzocht waar jouw kwaliteiten liggen. Met deze informatie gaat Blauw Office op zoek naar een passende werkgever. Ben je na het lezen van deze tekst enthousiast geworden over een baan als klantcontact medewerker? Bekijk dan snel deze vacatures of neem nu contact op, wij helpen je graag verder.

Op de hoogte blijven van de leukste vacatures?

Volg ons op Linkedin, Facebook & Instagram.

Het belang van klantcontact medewerkers